Läkarbesök.

Eftersom att läkaren på vårdcentralen inte tyckte det var hennes sak att fortsätta sjukskriva mig när det handlade om graviditetsrelaterade saker så fick jag en tid hos läkaren på barnmorskemottagningen.


Sa som de va och berättade var jag har ont och när. Han bad mig ligga ner, han böjde på mitt ena ben, tryckte på min höft och sen sa han att jag är för ung och för tidigt i min graviditet för att ha foglossning och om jag nu fick ont så fick jag ta två panodil.
Han tänkte inte fortsätta sjukskriva mig. Att jag berättade att efter jag jobbat 100% i två dagar innan sjukskrivningen så grät jag när jag kom hem för att jag hade så ont, spelade ingen roll.

Men då har jag väl inte ont heller. Så jag inbillar mig bara. Det är ju skönt för jag börjar tycka det är lite tråkigt att vara hemma så mycket och inte kunna göra så mycket innan jag får ont. Men nu slipper jag ju det!
*IRONI*


Kommentarer

Postat av: Erika - Miliam&Miltons mamma<3

anv: jultomte

lösen: gul

Postat av: Lizette

Jag hade samma problem med en manlig läkare. Gick 2 dagar efter till en kvinnlig och hon sjukskrev mig på 50% direkt. Var dock i någon vecka mer än du är i nu, men jag var yngre än dig också.

Postat av: Lizette

Jag hade samma problem med en manlig läkare. Gick 2 dagar efter till en kvinnlig och hon sjukskrev mig på 50% direkt. Var dock i någon vecka mer än du är i nu, men jag var yngre än dig också.

Postat av: Lizette

Ja visst är det sjukt. Jag gick på en akut tid till en läkare för jag hade så ont och hamnade hos en man och han sa blankt nej TROTTS tidigare sjukskrivning. Ring till din BM-mottagning och be om att få prata med en kvinnlig läkare ang foglossning alt. sjukskrivning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback