Jag borde få nobelpriset!

Jag har hittat botemedlet!! Eller, ja de tar ju bort det värsta illamåendet men kanske inte allt. Novalucol! Vi tackar för det!

Har alltid Novalucol hemma eftersom att när de blir för mkt för mig får jag fruktansvärt ont i magen, sk. "stressmage"..  Började i gymnasiet när jag fick magkatarr. Men det är ju en annan historia. ;-)

Idag börjar min SEMESTER!!! :D Vi har börjat fixa o grejja inför "resan". På torsdag ska vi till Malmö och titta på Basses hjärta, sen åker vi direkt till Gotlandsbåten och hem till käraste svärfamiljen! Dvs. H´s familj och släkt. Älskar att vara på Gotland, maximal avslappning. Träffa alla man saknat, presentera basse. ;-)

Efter vi har varit på Gotland (vi åker när vi tröttnat ;-)) sen så kör vi via sthlm o hälsar på H´s syster, sen upp till Norrland och hälsar på min moster. :-) Sen kör vi hem igen på andra sidan sverige och ser om vi hittar något kul på vägen. Och givetvis ska vi tälta! :-)

Ska bli så skönt, 4 veckor kommer gå alldeles för fort..

Va ska ni hitta på i sommar?


Kommentarer

Postat av: Catta

Synd att ni inte kör lite längre upp på östkusten, hade ni ju kunnat ta en titt på underbara Höga kusten och så hade ni ju kunnat få en personlig guide (moi) det finns en fin camping i närheten av där vi bor ;)

Postat av: Lizette

Jag har sådana band mot illamående som du kan få testa (seaband) och sen har jag tabletter mot illamående (kommer inte ihåg vad de heter) som du kan få om du vill. Har en del kvar.

Postat av: Debbie

Om du gillar ingefära så funkar det utmärkt mot illamående. Det lindrar för stunden och kan intas i alla dess former: färsk, pulverform, inlagd, torkad. I början drack jag pulveringefära i varmt vatten med honung. Hade alltid med mig torkad, sockrad ingefära i väskan. En barnmorska har rekommenderat åksjuketabletter, funkar säkert också. Mitt illamående försvann i v. 10 så jag var ganska skonad. Men däremot så bor jag i samma trapp som en China Box-restaurang. Men världens superkänsligaste näsa och frityrstank är det inte kul att öppna ytterdörren.

Postat av: Debbie

Med ingefära i pulverform menar jag vanlig ingefärakrydda, den hittar du i kryddhyllan i vilken affär som helst. Torkad ingefära finns oftast i bland torkad frukt/naturgodis i matbutiker och nötaffärer (Tasty house el. Pistachia).

Postat av: viktoria

Så skoj grattis till er båda, så underbart !

glad för er skull.

har ej varit inne påmin bärbara dator på 6 mån, oc har inte din blogg adress i min mobil...............

krameli kram! från viktoria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback