Nu kör vi!

Har varit och träffat läkaren idag på RMC. Vi pratade, blev utfrågade om allt det vanliga "Hur länge har ni varit tillsammans, hur länge har ni försökt, vad har du använt för p-medel" osv. Svarade rätt på allt ;-)


Han konstaterade vilket sorts schema vi ska använda, gynundersökning sen in till sköterskan som visa sprutteknik och berättade hur allt ska gå till, ner på apoteket, hämta mediciner och sprutor för 6.000:- (var givetsvis tvungen o kolla priset eftersom att vi inte betalade något) och nu är vi redo!!

MEN! Jag lämnade cellprov för ca två månader sen som visade cellförändringar. Var på återbesök i torsdags och den läkaren sa att det var så lite så det knapp räknades men hon skickade iväg ett prov för undersökning trots allt. Bara för att..
Vilket innebär då att min läkare vägrar att börja någonting innan han har fått dom svaren.. SUCK.
Jag som älskar att vänta..

Men, jag är taggad som fan.

Tycker det är lite roligt för när dom ska plocka äggen så får man smärtstillande (två panodil.. lönt :P) och lugnande i form av 10 mg Stesolid. Vilket av min erfarenhet är en ganska stark dos, framförallt för den oerfarne. Nu står det ju med stora bokstäver att man definitivt inte får lov att köra efteråt och att man inte ska göra någonting resten av dagen. Så lite spännande är det. ;-)
Man vet ju inte hur man reagerar..

Men ja, som sagt. Sjukt taggad, hoppas jag får dom jävla provsvaren snart också bara. Sen kör vi!! :-)

Min man, min mamma och min Anna. Fan va jag älskar er!!!!




Kommentarer

Postat av: Annelie

Hej,

Halkade in på din blogg av ren tillfällighet. Tycker det är skönt att du delar med dig av dina tankar, funderingar och fakta. Jag går själv igenom samma sak som du gör - fast jag har inte kommit riktigt lika långt. IVF känns så himla långt bort..

Jag kommer nog titta till blogg nu emellanåt, och hoppas att det går bra för dig - känns skönt att man inte är ensam om det här - även fast det känns så ibland.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback