Sockerbelastning nr 2

Upp till BM och fick ett glas med sockerlösning.. Som inte var kall. *klökas* Denna gången var det RIKTIGT äckligt. Förra gången gick de ok. Min BM har dock LOVAT att den ska vara riktigt kall nästa gång.. Och så ska jag köpa med en låda med citroner.. Haha.

2 timmar senare så blev de stick i fingret och.. Jag hade 9,2. Bättre än förra gången, kanon tyckte ju jag! Men nej, de va ju inte SÅ bra så det innebär att jag får göra en ny sockerbelastning om 2 veckor... Suck. Blir ingen julmust, pepparkakor eller godis för mig i år. :(
Sen vidare till HB som först låg på 98, sen nästa prov, 111. Alltså, inte godkänt. Så nu får jag äta spenat i två veckor så jag får godkänt nästa gång..

Men vi mätte o lyssna, bebis hjärta bankar på fint, den är en livlig liten sak som sprätter runt där inne kan jag lova!
Magen har växt från 25-29 cm på 4 veckor. Enligt "kurvan" så ligger vi i överkant, men hon trodde de berodde på att bebisen ligger långt upp så verkar de större när man mäter..

För övrigt mår jag bra. Är väldigt trött i ryggen och har ont i blygdbenen som mest. Har nog "vant" mig vid att ha ont för de jag tycker är jobbigast för tillfället är halsbrännan.. Kan knappt äta något, får ont i magen, mår illa och rapar som ett svin och hickar hela tiden. Kvinnlig man känner sig.
Tur man har en man som älskade en INNAN man blev gravid iaf ;) Haha..

Vi har köpt biljetter till Gotland, vi ska ju fira jul där i år. (Blir även att jag firar min 25e födelsedag där :))
Såklart är det en flexi biljett så skulle något hända, vi har ju både väder och bebis att tänka på, så kan vi boka om eller boka av.
Skulle de bli snöstorm så känns det inte så kul att ha en båt att passa.. OCH skulle bebis få för sig att komma tidigare så är det inte så kul att ha en båt att passa. Alltså två av moder naturs under som kan ändra våra planer. :-)
Vi har även bestämt att BB-väskan får följa med till Gotland. Ännu en gång, människan spår o Gud rår som dom brukar säga. Då jag själv föddes för tidigt och jag har några runt mig som också fått tidigt så vet man att det är ingen man bestämmer själv helt enkelt. :-)

Nu ska jag lägga mig ner lite för bebis trycker mot revbenet så jag kan bara sitta upp korta stunder. Sen måste jag ligga ner, stå upp eller typ halvligga bak. ;-)

Puss o kram!


Kommentarer

Postat av: Lizette

Anna hade några tabletter mot halsbränna som smakade BLÄ och skummade redan i munnen men de jag fick i mig funkade superbra. Men då jag bara fick i mig 2 st så testade jag novaluzid (eller novalucol kommer inte ihåg vilken) och de har funkat för mig. Maud sa att man kunde ta dem. =)

Postat av: Lizette

Ja, har man haft problem länge så förstår jag att man vill ha något som varar längre..

Postat av: Debbie

Tråkigt med sockerbelastningen. Inga pepparkakor i år, men nästa år är ni tre som slåss om pepparkakan med mest kristyr på.



Minns halsbrännan tydligt. Speciellt när man skulle sova. Hata, hata, hata. Skittabletterna som man käkade hjälpte en halvtimme. Jag hade också lågt järnvärde och fick käka tabletter för de också. MEN det var ett himla pussel för att få ihop tabletterna. Den ena skulle man ta efter mat, den andra fick man inte ta i samband med mat(alltså i princip så skulle man ta det en stund efter maten), men man fick absolut inte ta tabletterna tillsammans för då motverkade de varandra. Puh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback