Tack gode gud för Knut!

Såhär lät väl ungefär telefonsamtalet:

Jag: "Hej det är Maria."


Dr: "Hej. Dehär är dr Knut **** från barnmorskemottagningen. Jag har pratat med din barnmorska om sjukskrivning"

J: "Ja, okej."

Dr: "Ja, när gick din sjukskrivning ut?"

J: "Den gick ut i torsdags förra veckan. Träffade läkaren då för fortsatt sjukskrivning men han sa att jag var för ung och det var för tidigt i grav för foglossning så han ville inte sjukskriva mig. Jag har jobbat 100% nu och det går bara inte!"

Dr: "Vilken vecka är du i?"

J: "Vecka 17."

Dr: "Vad jobbar du med?"

J: "Jag är undersköterska och jobbar i demensvården"

Dr: "Du var sjukskriven 50%, hur går det?"

J: "Jo det fungerar än. Jag har ont när jag kommer hem men jag brukar hinna vila bort det till nästa dag"

Dr: "Har du sökt havandeskapspenning?"

J: "........ nej?"

Dr: "Nä... Det är nog lite tidigt.. Men jag sjukriver dig till 11 dec så skickar vi det till försäkringskassan så får vi hoppas dom godkänner det."

J: "Ja. Okej.. TACK så mycket för hjälpen!!!"



Ja jag vet inte vad jag ska säga... Tack för Knut! Han är min Gud! Hur kan det vara så olika på läkare och läkare??? Sjukt ju.. Tänk om där kommer en tjej och får avslag och inte är lika envis som synden som jag är? Så tragiskt..

Men jag är nöjd. Nu kan jag förhoppningsvis klara av att jobba så länge så möjligt. :-)


Kommentarer

Postat av: Lizette

Maud kan göra underverk med läkarna. ;P

Havandeskapspenning kan du inte söka förrän du har 60 dagar kvar tills bf. Här kan du läsa mer. http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/graviditetspenning

Postat av: Anna Johansson

Vad bra! Jag har för mig att man kan söka havandeskapspenning tidigare. I och med att man går hem två månader innan bf isåfall. Men men.. bättre att ringa och kolla.

Postat av: Maria

Lizette: Jo, JAG vet ju de.. Men de va bara konstigt att han frågade..

Postat av: Miss S

Heja Knut! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback