Nöden är uppfinningarnas moder.

Vi har ju velat fram o tillbaka 500 gånger hur vi ska lösa säng-situationen. Vi har ju fällt ner ena sänggavlen på spjälsängen för o ha den intill vår säng, men vår säng e ganska låg så spjälsängen kommer högra upp än vår säng. Och vi vill ju gärna ha bebis i sängen hos oss.. Men eftersom att JAG ser/känner (ja, Henrik sover ju....) hur lite han bryr sig om att jag, eller att nån av katterna ligger där så tänker jag inte ens riskera att ha en bebis där. Vet INGEN som sover hårdare (i alla ordets bemärkelser....) än honom.. Alltså är det bäst för alla om bebis ligger på min sida.


Har tittat på sånna "snuggelnest", men gillar inte dom för att där är kanter på båda sidorna. Jag vill ju ha bebis intill mig så man bara kan hänga ut brösten när de e dags för mat. ;-)

Så har folk kommit med förslag om att man kan rulla ihop filtar o lägga kuddar osv. men jag ser framför mig att allt bara glider iväg och ner på golvet. SÅ. Kom jag på att om man tar ett lakan till en 90-säng, syr upp ena kanten, stoppa den med innehåll sen bäddar ner den på tvären över huvudändan. GENI. Måste säga att jag är väldigt nöjd. ;-)





Kommentarer

Postat av: Lizette

Bra tänkt, men när du ska amma från andra bröstet så måste väl bebisen ligga mellan er?

Durra vända sig också massor i sömnen och sparkades m.m. men han är väldigt försiktig sen Mio kom.

Men bra med kanten endå, jag hade en kudde som stopp halvt intryckt mot sängbordet.

Postat av: Debbie

Verkligen fiffigt.



Jag tycker att Henrik kan ha ett snuggle nest omkring sig. Så kan du och bebisen sova hur ni vill... :P



Enligt mina erfarenheter så sover man annorlunda med barnet i sängen, lite lättare. Kanske kommer Henrik att göra det också så småningom. Det är skönt att kunna lägga över bebisen till pappan efter amning så att mamman kan få en blund när bebisen mest vill leka/snacka/busa. I början använde jag min amningskudde i sängen som ett litet näste. Där fick jag och Edvard plats.



Man behöver inte lägga barnet på andra sidan om sig när man ska amma andra bröstet. Det upptäckte jag för några månader sedan. Jag lutat mig bara lite längre åt sidan (så att jag nästan ligger på mage) så kan Ed amma vilket bröst han vill. Det är lite omständligt att flytta bebisen från ena sidan till andra ibland. Alternativt så kan bebisen ligga på en kudde, komma högre upp och på så vis komma åt andra bröstet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback