Väntan...

Jaha, då var parningstiden över.. Hahaha.. Ja, okej jag har väl inte lidit.


Nu börjar det tråkiga.. 14 dagars väntan. Det är nu hjärnan sätter igång att arbeta.. Börjar hata alla som är gravida, hatar alla som frågar hur det går med bebisverkstaden. Tittar på barnvagnar och skötbord på blocket. Går ner och kollar på bebiskläderna jag har i källaren. (japp, jag har bebiskläder så jag klarar mig det första året.. ) Längtar, undrar, hoppas och tror.. Känner efter, känner jag nått? Hmm.. Molvärk i "tjejmagen".. Mensvärk, gravid? Brösten är nog allt lite ömma. Brukar jag ha det i vanliga fall? Nej de har jag nog inte, jag måste vara gravid. Hur ska jag berätta det för svärmor och alla vänner? (Vet redan hur jag ska berätta för mamma...... :D )
om jag e gravid så ska man ju inte berätta för folk innan 12 v.. Kommer jag överhuvudtaget kunna hålla mig? Kommer folk se på mig att jag är gravid? Inte på magen kanske, men jag kommer le som en idiot hela tiden.
Sen tar man testet och får bara det där ensamma jävla strecket.... Orkar jag det igen?
På ett sätt är det skönt att se direkt, ingen ägglossning, då blir de ingen bebis nu heller.. Så surar man o hatar ett tag, sen är det över och man kan tänka på annat i 2-3 veckor.
Ja. Nog om det.

Var på vårdcentralen idag om min tå som jag opererade för nageltrång för ett år sen. Läkaren som jag pratade med skulle snacka med operationsläkaren, men hon trodde förmodligen att det blev en operation till. Där växer nämligen en liten bit nagel typ.. Ja va ska man säga, långt ner till höger ;) Svårt o förklara. Men den ska iaf inte vara där för att det var där jag hade nageltrång förra gången. Inte alls intressant den "operationen".. Dom sätter en halvmeter spruta i tån, bedövar den, tar ett strypsnöre runt för att det inte ska blöda, sen börjar dom skära, sen skrapar dom bort nagelroten.. Usch.. Äckligt ljud att höra på. Sjuksköterskan som var med var inte jättebra, dock väldigt trevlig. Hon tyckte det var värre än vad jag tyckte. "Oj, gjorde inte sprutan ont?? Usch va de blöder" typ sånt.. Haha.. Pedagogiskt..

Sitter och lyssnar på lite nostalgisk musik som jag laddade ner i början på min "Datorkarriär" när jag var runt 12-13 år.. haha.. Älskar fortfarande den musiken :D

Längtar till vi flyttar!!!



Puss


Kommentarer

Postat av: Anna

Hoppas på en liten påskbebis :)

Postat av: Anonym

Håller tummarna att du komemr bli gravid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback