Dag 32

Ja, det är väl lika bra att ge sig. Vaknar i morse, känner att det är dags att gå på toaletten. Det enda som kommer ut är rent blod, är det inte mens så pissade jag nog ut min lever. Så, man får väl "ge" sig.. Tänker ändå ta ett test på lördag. För att visa för mig själv. "Serdu, INGEN bebis!"
Mensvärken var mensvärk, och inget annat.
Men! OM jag nu har fått mens av mig själv (kors i taket) så måste väl det betyda att jag har haft ägglossning? Det är ju positivt.
Då kommer såklart massa andra följdtankar.. Behöver jag äta pergotime för att få ägglossning mensdag 5? Eftersom att jag inte lär få veta det innan dag 5, måste jag vänta en månad på att jag "kanske" får mens av mig själv nästa gång?
Åhhhh vad jag hatar detta.... Ringde gyn, av någon anledning har dom inte telefontid idag. Suck..

Det som oroar mig mest är väl egentligen för att jag själv har klantat mig, glömde att jag skulle åka och lämna blodprov. Det var dagen innan nyårsafton, man skulle fixa klart kläder och jag jobbade till 15.30. Stod i affären och kom på mig själv och började svära. Jag var så otroligt arg.

Är väldigt arg på mig själv för mkt. När vi började med detta så sa läkaren till mig att om jag bara gick ner 5 kg så kunde det ha stor inverkan på alltihopa. Går kanske lättare att bli gravid. Och vad har hänt sen dess? Inte något. Jag svullar och svullar. Tror dock inte jag har gått upp något sen dess, men bara 5 kg ner. För bebis skull. Jag blir arg. Arg på mig själv. 5 kg, bara precis stäng foderluckan. Man måste inte tugga hela tiden. Ändå gör jag det. Svaga människa.
Jag kanske inte vill ha bebis? 5 kg ner borde väl inte vara så svårt. Men, ändå sitter jag här. Tjockare än någonsin.

Nog med självömkan. Ska fixa hemmet lite innan jobbet.

/M


Kommentarer

Postat av: Anna

Hej Gumman! va roligt att ni försöker med bebis!! hoppas att det tar sig snart, ni kommer att bli fantastiska föräldrar. vet inte riktigt vad jag ska säga då jag inte vet hur det känns att vara i din situation MEN jag vet att 5 kg... DET ÄR TUFFT! 5 kg låter lite, det går fort att gå upp MEN det är skitsvårt att gå ner! det har inte att göra med att du inte vill bli mamma, för det vill du. Det märker man. försök att hålla modet uppe. Vi känner inte varandra så bra, men jag lyssnar gärna! många kramar till dig! och en liten till H, han är ju åxå med ;)

Postat av: Viktkamp

Skönt om du fick mens av dig själv, då borde du väl ha ägglossning, annars får man ju inte mens.. väl?

Du kan klara att gå ner i vikt.. vi ska kämpa tillsammans =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback