Dag 5 dårå. :-)

Ja, då är vi redan en bit in på försök nr 3. Fick tag i dom på gyn och jag bestämde tillsammans med barnmorskan jag pratade med att eftersom att det är dag 5 och jag har fått mens av mig själv, så skulle jag börja äta ÄL-tabletterna. (Har du problem med förkorningarna så finns förklaringar här.) Eftersom att jag har haft mens av mig själv så har jag ju med ganska stor sannolikhet haft ÄL också. Vilket också är en väldigt bra nyhet. :-)
Därför är vi redan inne på dag 5. Vilket är en trevlig nyhet. "Bara" 25-30 dagar kvar till nästa BIM. :P

Jag kommer ta ett gravtest i morron ändå. Just bara för att. Barnmorskan frågade mig "och du är säker på att du inte är gravid?" Tja well... Njae? Jag tror inte de. Så jag gör ett test i morron, mest kanske bara för att bevisa för mig själv. För jag trodde verkligen det hade tagit denna gången.

Jag var på bra humör när jag åkte hem, äntligen en fredag som faktiskt innebär att jag är ledig resten av veckan. Det händer ju bara varannan vecka. Men på något sätt så känns det som om man uppskattar sin ledighet mer när man jobbar som jag gör...
I alla fall.. När jag kom hem så hade min älskade, fina, söta, duktiga man dammsugat hela huset och maten stod klar.. Har jag sagt att han är bäst?

En bra fredag helt enkelt. :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback