Förtydligande.

När jag skrev att det är information som kan hamna i "fel händer" så menade jag inte att det är något som kan användas emot mig eller något sådant.
Det är mest det att jag har en arbetsplats med väldigt många arbetskamrater, och dom jag vill ska veta om detta, vet redan. Hade alla vetat så hade man ständigt få höra "hur går det? Blir det någon bebis?" osv. (Vilket redan har skett litegrann) och tillslut är det inte roligt att säga "nej, vi misslyckades denna gången också, nej jag vet inte hur det går denna månaden vi har precis börjat om" när man redan är full av alla tablett-hormoner och är allmänt ledsen för alla nyinkomna bakslag. Då orkar man inte dra alla historier igen.
Dels för att vissa har helt enkelt inte med saken att göra. Jag har valt ut dem jag tycker att jag kan prata med och de jag kan lita på. Resten har hittat hit från FL och vet ändå inte vem jag är privat och kanske tycker det är skönt att veta att de inte är ensamma i sin situation. Precis av samma anledning som jag läser deras bloggar.
Dels för att slippa dra samma historia flera gånger för vännerna som man gärna vill prata med. Har dom läst här så vet dom redan vad som hänt eller snarare, inte hänt.
Lite är också för att jag anser att när min sambo tycker att hans familj ska få veta så berättar han det själv. Jag tycker det är lite tråkigt att inte få berätta för dem att vi försöker, men han har inte riktigt dethär "intima" förtroendet med sina föräldrar eller vad man ska säga.. Den enda som vet på den sidan är hans brors tjej som är mer än en ingift släkting för mig. :-) 

Ville gärna förklara mig.


Kommentarer

Postat av: mallan

Älskade svärsyster, tack för förtroendet! Jag har inte sagt något ,kommer ej heller att göra så och det kommer du alltid kunna lita på.Förstår dej precis ang familjen,och du gör helt rätt i att följa ditt hjärta.

Massor med kramar

Postat av: Sara

Nej, det var en annan tjej som gjorde designen.. men det var länge sen och headern blev som gammal, så jag gjorde en ny. Så själva designen har jag inte gjort, men headern har jag gjort helt själv :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback