Man lär sig av sina misstag...

Jag skrev ett jättelångt inlägg innan.. Någon som kan gissa vad som hände? Hmm.. Skulle publicera och *poff* BORTA. Blir så trött. Oftast brukar jag kopiera, skriva lite till, kopiera igen. Men de glömde jag. Ska försöka komma ihåg allt jag skrev innan..


Jag har som sagt varit hos gyn och gjort VUL idag. Jag kände mig rent ut sagt våldtagen.. En stav på typ 20 cm som dom trycker in (okej, den är ju iof inte så tjock. Men utan förspel liksom?) och kör runt med som om man va nån jävla vispskål. Jag hade faktiskt riktigt ont. Kändes som om hon tryckte in huvudet och bet mig i äggstockarna. Ja, jag vet. Mina liknelser är fantastiska.....
Eftersom att hon rotade och sen inte sa så mkt om det så gissar jag att det var tomt på ena sidan, men på andra var där en äggblåsa på 10 mm.  Vilket inte är så fantastisk bra för dom ska helst vara minst 16 mm. Men hon ville att jag skulle komma tillbaka på tisdag så skulle vi se om den hade blivit större.
Jag fick inga bannor om att jag inte lämnat blodprov, men hon tyckte dock att jag skulle försöka komma ihåg det denna gången.. Får sätta påminnelser överallt. Mobilen, iPoden, lappar i hela huset kanske?

Det tråkigaste tycker jag ändå e att eftersom allt var så fint förra gången och blåsorna var stora o fina och gynläkaren såg riktigt nöjd ut så tänkte man att "ja men då är det påväg åt rätt håll då! Då borde dom ju va bra denna gången också". Men icke.. Man får aldrig vara glad. Men det är bara till att hålla tummarna och peppa den lille stackaren till på tisdag.

Men när jag hade kommit hem så stod min man och skummade mjölk för att han skulle göra latte till oss. Och så hade han varit och köpt bullar, tomat och mozarella. Medans jag vilade efter frukosten innan jag skulle till jobb så gjorde han kyckling, sås och potatis som jag kunde ha med till jobb.. Har jag sagt att jag älskar honom?

Sen när jag kommer till jobb så ville en jobbarkompis prata med mig om en sak. Rent spontant tänkte man "va har jag nu gjort?". Så började hon "ja.. asså du får ju säga vad du själv tycker och så.. Det kanske är lite tidigt och jag hoppas inte du blir ledsen men vill du har vår babysitter? Den är nästan som ny för annars slänger vi den!" Awwww... Sötaste. :-) NÅN gång ska där väl komma något och allt vi skaffar nu slipper vi ju skaffa sen...


Så trots att dagen började lite lökigt så blev den ju bättre tack vare alla underbara människor jag har runt mig....












*kopiera, spara*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback