Prinsarna!

Har varit och träffat mina älskade kusinbarn idag.. Det var ett halvår sen sist jag har haft så fruktansvärt dåligt samvete varenda dag på dessa 6 månader. Jag och deras pappa(min kusin) bråkade ganska mycket. Visst, jag la mig i, men de skiter jag i. Det handlade om barnen och hur han uppfostrar dom.

Man kallar inte sina barn dum i huvudet och idioter. Man prioriterar inte sig själv framför sina barn. Man åker inte till Ullared och handlar kläder till sig själv på flera tusen, men INGENTING till sina barn, och gnäller sen på att man inte har pengar till att handla till barnen. Man säger inte att man inte vill ha barnen varannan vecka för då förlorar man pengar.
Man avvisar inte ett gråtande barn som vill ha en kram.

Ett exempel som fick mitt hjärta att blöda: Pågen, på 6 år står och spelar Wii med sin pappa. Det är en svår bana så han klarade inte de. Pappan tar kontrollerna med en kommentar "Du är kass, jag ska visa hur man gör" och han klarade det. Pojken säger "Bra pappa, du är bäst! Give me five!" Han håller upp handen och pappan säger "nej" och går där ifrån.. Ständigt får han höra att han är dålig och gör allting fel. Men han avgudar sin pappa och gör allt för att höra att han är bra.
(Ville bara säga att jag tog pojken, pussade och kramade honom och sa att jag tyckte han va jätteduktig för att han va bara några sekunder efter sin pappa i spelet.
Men sånt ska komma ifrån en förälder!! )

Pappan är otroligt frispråkig och använder ord som han inte borde när barnen är med.
Dagis har reagerat för att pojken säger massa konstiga saker som så små barn inte ska säga.. Soc är inblandade och har möte med jämna mellanrum. Men det känns inte som om de räcker.. Mina små älsklingar mår inte bra och jag kan inget göra. Jag har redan gjort mig ovän med halva släkten. Som tur är e jag bra vän med mamman och jag träffar barnen när dom är där. Tyvärr så har hon dom när jag jobbar som mest, min jobbhelg.. Men ändring på det nu. Jag kom fram till hur mycket jag saknade dom idag.
Jag kunde inte sluta pussa och gosa med dom.. Tur det är två så underbara små killar. Älskar dom så otroligt mycket och skulle göra allt för dom.. Men det känns inte som att jag kan göra mer än jag gör..
Eftersom att deras mamma inte jobbar så har dom inte så gott om pengar, men jag stöttar mer än gärna ekonomiskt för att barnen ska få allt dom behöver. Jag hämtar och lämnar på skola och dagis, mer än gärna.

När det var som värst så erbjöd jag mig till soc att ha barnen hans vecka. Jag var villig att gå ner i timmar på jobb för att ha barnen. Nu vägrade min kusin släppa dom så han har dom fortfarande varannan vecka..
Känner mig hjälplös.. Det finns inget mer jag kan göra.. Skulle kunna kidnappa dom och åka långt här ifrån, börja och starta upp ett nytt liv med dom.
Men tyvärr är det mot lagen.
Deras mamma är en bra mamma. Hon försöker allt hon kan. Men det är inte lätt att va ensam, inte ha några pengar och alla emot sig. Och nej, deras pappa är inte så samarbetsvillig heller.
Jag tror det är därför jag inte träffat dom på så länge. Det är jobbigt att se. Jag orkar inte bråka med släkten, vara hatad. Men nu vet jag, för killarna gör jag det. För att dom inte ska vara ensamma.

Det enda jag kan göra är att stå bredvid och se det hända. Det enda jag kan göra är att ha dom ett par dagar i månaden och överösa dom med pussar, kramar, kärlek och peppande ord. Berätta för dem hur mycket jag tycker om dem och hur glad dem gör mig. Jag hoppas alltid att dem kommer se mig som en vuxen dom alltid kan komma till, oavsett vilka problem dem har. Men mitt hjärta blöder för dem...


Kommentarer

Postat av: Anna

Hej!

Va snäll du är! alla barn skulle haft en skyddande ängel som dig! Nu är jag en människa som tror på anledningar, att saker sker av en anledning. JAG tror att ni inte kan få barn just nu (observera att det kommer! ) för att dessa barnen behöver dig! äh jag vet inte, vill inte förlöjliga din situation men OM det skulle varit så tror jag att detta mycket väl kan vara en anledning. Tycker att du är en riktigt stark kvinna och säger som Malin " hang in there!" kramar från Anna

Postat av: Mimmi

Det är hemskt att läsa om dessa barn, men du ska veta att det DU gör för dessa barnen är guld värt! Strunta i vad din släkt tycker, gör det du tycker är rätt! Stå på dig! Kram

Postat av: M

Tack vad ni är snälla......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback