Tycker till...

....om...


Viktoria & Daniel´s bröllop:


Argument: det är vi skattebetalare som får stå för kostnaden.


Stämmer inte. Inför det stundade bröllopet så säljs det chokladaskar, porslin, glas, smycken osv. med Victoria och Daniel på, det säljs i så stor omfattning att det förmodligen kommer räcka och bli över! Dessutom så behöver vi mer kärlek i medierna. Är så trött på naturkatastrofer, misshandel och politik.
JA, jag är royalist.
Dessutom så jobbar jag med den generationen där detta faktiskt är en stor grej. Den 19 när bröllopet är så serveras det tårta och det blir fika ute vid den stora tvn i samlingssalen. Allt blir lite extra mysigt. Och det tycker jag inte är negativt alls.
Jag tycker det ska bli roligt!


Viktoria vill att hennes pappa ska föra henne till altaret:

Argument: Eftersom att detta började på den tiden då det va männen som bestämde över kvinnorna så är det många som tycker det är absurt att kungen ska överlämna Viktoria till Daniel eftersom att det är moderna tider och kvinnan i fallet själv bestämmer över vem hon ska gifta sig med osv.

Ja, men jag trodde att vi hade kommit så långt att vi accepterade så pass mycket mer. Vi VET att Viktoria själv har valt Daniel. Vi VET att det är Viktoria som vill ha sin far vid sin sida till altaret. Vad är problemet??
Varför ska hela svenska folket få bestämma hur hon ska ha sitt bröllop? Jag har svårt att tro att hela världen ser ner på Sverige bara för att hennes pappa leder henne i altargången.
Kom fan inte till mig när jag ska gifta mig o berätta hur jag ska ha det. Tror ni att Svenska kyrkan kommer säga nej till att viga mig för att min mamma leder mig till H? Nej, tänkte de. För min mamma har ingen snopp.


Politik:

Jag fattar ingenting, och jag kan inte påstå att jag bryr mig heller. Kanske borde det eftersom att det gäller mitt liv också, men... Jag har inte det intresset helt enkelt. Dock tycker jag det är viktigt att alla röstar. Även om man röstar blankt så har man ändå använt sig av vår demokrati vi har i Sverige. Här har alla rätt att göra sin röst hörd, det är ett privilegium inte alla har, ta till vara på det!


Anna Bergendahl´s insats i ESC 2010:

Först och främst, Anna är 18 år och stod först framför hela Sveriges befolkning och sjöng, både i Idol och Melodifestivalen. Sedan stod hon också upp för hela Europa och sjöng. En eloge till det! Det är modigt.

Sen tycker inte jag att Anna har en fantastiskt röst, visst hon sjunger bättre än mig och hon har en speciell röst. Låten var tråkig och man förväntar sig hela tiden att det ska hända något spektakulärt, men det gör det inte...
Att hon inte gick vidare hade vi väl räknat med.
Men att sen alla löpsedlar skriker ut vilket fiasko det är och hur dålig insats hon gjorde. Men Sverige VISSTE hur det lät redan när vi röstade henne vidare till final, vi visste också hur det lät när vi röstade henne till vinnare i melodifestivalen, sen blir ni förvånade över att hon inte klarade det i ESC?? HALLÅ??
Ja, jag röstade på Salem och är säker på att det hade gått bättre.



Nu fick jag sagt det också.


OVER AND OUT!







Kommentarer

Postat av: Anna

LÄSKIGT!!!!! exakt mina åsikter! haha coolt!

Postat av: Mimmi

Jag måste ju säga att jag tycker det är jätte roligt att Victoria o Daneil ska gifta sig. Jag kommer sitta som klistrad framför tv:en nu när det inte blev ullared ;)

Politik är jag inte intressarad av, men kanske dags att bli? Händer ju mycket nu som man kanske ska hänga med på? O sen Anna, ja, jag tyckte det var roligt för henne när hon gick vidare först, men Salem hade fan vunnit klabbet om han hade gått vidare! Men Sverige är så fördomsfullt att det är synd om tösen när hon inte gick vidare! Jaja, nu har jag skrivit en kommentar som egentligen skulle bli kort, men blev lång ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback