Surfitta?

Inte egentligen.. Bara det att jag skriver här när jag är ledsen/arg eller vad man vill kalla det...


Ännu en som ska ha barn.. Min sambos arbetskamrat.. Dom har varit tillsammans nån månad.. Pang, så är hon gravid... Orka.. Det är typ bara sånna jag har runt mig. Vill inte ha barn, använder skydd - blir gravid. Känner knappt varandra, har inte planerat barn - blir gravid..
Ibland känns det bara som om mitt hjärta går i sönder.. Det gör ont långt in i själen och jag orkar inte . Jag känner mig så jävla hjälplös. Det finns INGET jag kan göra för att ändra eller ens hjälpa till. Min kropp är helt jävla värdelös och nu är jag helt beroende av någon annan.
Det finns bara en sak jag ALLTID har velat, det är att bli mamma. Har fått höra SÅ många gånger av bekanta att "jag trodde hela tiden att du skulle få barn först." Jo, ska jag vara ärlig så har jag också alltid trott det. Människan spår och Gud rår.
Jag skulle vilja skriva "vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta?". Men det är slumpen. 10-15% av alla par som vill ha barn blir klassade som "ofrivilligt barnlösa". Någon måste vara i minoritet, och det blev vi.

De gånger jag är glad, positiv och är mig själv helt enkelt så känns de bara som att jag har glömt för en stund.. Sen är det något som påminner mig och så kryper det svarta i min själ fram.. Allt känns helt hopplöst. Jag har alltid sagt att meningen med mitt liv är att bli mamma. Det har jag sagt så länge jag kan minnas.. Varför ska jag då leva? Det känns mest som ett onödigt tidsfördriv.. Äta, jobba, sova. Emellanåt så kommer det ljusglimtar. När jag hittar på saker, träffar folk jag mår bra med. Klamrar mig fast vid dom som en törstig blodigel..

Nu ska jag pussa lite på mina katter. Känns alltid lite bättre då, mina bebisar..





Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag känner igen mig så i det du skrivet.

Kunde varit mina egna ord.



Har du någon att ventilera med förutom din sambo? *kraaam*

Postat av: Maria

Jo det har jag.. Har en fantastisk vän som jag inte hade kunnat stå upp utan..

Postat av: Anna

surfitta eller inte så är du världens bästa vän och jag älskar dig som du är! <3

Du har känslor som alla andra och att du överhuvudtaget går upp på morgonen visar hur stark du är!

Älskar dig! <3<3<3

Postat av: Anonym

Härligt att du har backup som kan hjälpa till och fånga upp dig lite när du faller.



Kram

Postat av: Igelkott

Jag känner som du.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback