Allt började med en idé.

Jag går in på aftonbladet var dag, ett par gånger om dagen om jag har tid. Jag läser, jag lyssnar, jag känner, jag gråter.. MEN, jag förstår inte.

EN människa med idéer om att han ska rädda världen från framtida katastrof. Om han får en generation med fel åsikter att försvinna så gör han folk en tjänst. Skaffa vapen är inga problem, jag vet ju bara själv vad H har i sitt förråd. Med lite planering så är det nog inte så svårt att få reda på all info man behöver.

Alltså:
♦En idé
♦Redskap
♦Information

Det är väl inte så svårt, kan vem som helst som verkligen vill, fixa.

Skillnaden är väl att vi andra människor har en liten spärr. En liten liten röst som sitter i huvudet och säger "nej... detta är nog inte rätt" som hindrar oss att gå från tanke till handling.

Sen finns det en liten procent som inte har den spärren.

Familjer till nästan hundra människor har fått uppleva det värsta som kan hända en familj. Ett barn, en ungdom, en släkting har tagits ifrån dem. En människa med framtidsdrömmar och planer har mist sitt liv. På värsta sättet - i ren skräck. Att de sin vän bredvid sig dö, bli ihjälskjuten och sen veta att döden bara är sekunder, hundradelar ifrån sitt eget liv.
Alla de som flytt för sitt liv, sett sina närmsta vänner dö. Trott att de var nästa på tur. Leva med synerna och skräcken i resten av sitt liv att man inte är säker någonstanns.
När som helst kan en människa med en idé och redskap få för sig att göra slag i saken.

En människa utan spärr, över 94 döda människor, mestadels barn och ungdomar. Hundratals familjer förstörda för all framtid.

Hur ska man våga sätta ett barn till denna världen??


Kommentarer

Postat av: Miss S

Det är så fruktansvärt... :-(

Vi har valt MVC i Åstorp, men har varit i Hbg nu när de har sommarstängt här. Tror vi kommer få en bm som heter CAtarina. Vilken bm har ni fått och var?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback