Bröllop ♥

Som synes så har jag gått och gift mig med världens finaste o bästa kille. ♥

Vi hade en jättefin dag och allt gick precis som tänkt.
Fredag flög jag, mamma, hennes gubbe och Anna till Gotland, där Henrik redan varit nästan en vecka.
Åkte hem till svärisarna, fikade lite sen tog jag mamma och Anna och fick visa mina smultronställe och köpa honung och salmbärssylt i granngårn. Som sig bör. :-)

Sen åkte vi hem igen och svärmor hade gjort en jättebuffé med otroligt god mat och vi åt hela kvällen tillsammans med hela familjen och Henriks mormor och farmor. Bröllopstårta fick vi också, dagen innan bröllopet. Vi gör allt på vårt sätt. ;-)




Fick massa fina presenter. 2000:- av farmor så nu har vi pengarna vi behöver till barnvagnen, en jättefin silverbricka (som sig bör ;P) av mormor och av resten av Henriks familj fick vi en bänk som de har klätt in i lammskinn från Henriks brors lamm. Såååå fin och så glad blev jag :-)




Efter en mysig kväll va de dags o sova inför den stundade lördagen. Mamma o Rolf körde in till Visby till sitt hotell.

Upp på lördagen och eftersom att jag som vanligt vaknar tidigt för jag har ont, så va de bara jag o svärfar uppe. Efter hand började folk droppa in och det blev frukost.
Vi strök våra kläder, packade våra väskor. Sen kom Henriks bror med familj och Malin och Carro fixade frisyrer o sminkning.



Sen packade jag, Henrik o Anna in oss i bilen och körde mot Visby för att checka in på hotellet (som vi fick av mamma i bröllopspresent) och lämna våra väskor så de va klart. (Anna sov ju på samma hotell som oss eftersom att vi alla 5 skulle hem igen på söndagen)
Vi klädde på oss, träffade mamma, Anna o Rolf i lobbyn sen gick vi ut och över gatan in i den Botaniska trädgården där vi skulle vara, och mötte upp de andra samt vigselförättaren.



(Bilden är från hemsidan därav orkestern... ;))

Sen hade vi finaste och mysigaste cermonin.

Efter gick vi till Lindgårdens värdshus för att äta. Jättemysigt va där och god mat!

Till förrätt åt vi Inlagd Gotlandslax med senapscrème och rågbrödschips.





Huvudrätt: Örtglaserad Gotländsk lammsadel med ramslöksky, rostade rotfrukter samt Gotländsk potatisgratäng.




Efterrätt: Lindgårdens mullbärsparfait med mandelflarn och färska bär.




Efter maten åkte Henriks familj hem, jag o Henrik gick upp till vår hotellsvit och mamma, Rolf o Anna gick till sina rum.

På rummet hade mamma sett till så dom fixade det lite fint för oss.



Choklad o blomma från Hotellet, och dessa fina glas av mamma...




Sen bastade vi eftersom att vi hade en egen bastu i sviten, sen kröp vi ner och somnade som grisar, min man o jag ♥



Hade en fantastisk helg med hela familjen, kunde inte haft det bättre. Nu väntar vi bara på bebis ska komma ut så blir allting perfekt. :-)


Kommentarer

Postat av: Jessica

Oj oj vad fint allt... och ditt hår är jätte fint!! =).

Våran dag är om 6 månader typ =) fasiken vad vackert eran mat var haha =) jag som tänkte McDonalds för oss haha ha =). kram

Postat av: Jessica

Jo våran bröllop blogg är samma som våran familje blogg fast en under blogg haha =).

http://bonusfamily.blogg.se/brollop


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback