V 21 (20+5)

Då har vi gått över halva tiden. Trots att foglossningen blir värre hela tiden så måste jag erkänna att resten känns lite bättre hela tiden så de jämnar väl ut sig. :D

Bebis sprattlar och har sig, man kan ju lista ut vilken dygnsrytm den har. Piggelin natt/förmiddag sen sover han/hon nog resten av dygnet. Bortsett från några småryck ibland. Haha

Vi var ju på ultraljud igen och efter lite bökande och kisspaus så fick vi se en fin bild på ett perfekt hjärta.
"Oj vad den sprattlar" sa barnmorskan till oss. Hehe, jo jag har också upptäckt det. ;-)
Ännu så är det inte så många sparkar som når ut så Henrik kan känna det, lite synd men det kommer!

Dock så brukar jag säga till så vi kan titta när bebis vänder sig för då spänner sig magen och blir benhård, ser lite roligt ut. ;-)

Vi har varit hos barnmorskan och pratat o lyssnat på bebishjärta.  Jag har ju fått göra det en gång innan men jag blir ju glad var gång Henrik får höra, känna eller se bebis.. Han får ju inte ta del av de på samma sätt som jag.. Men jag försöker allt jag kan iaf. :)
134 slag/minuten var det iaf och denna gången lät det verkligen mer som en galopperande häst änd "svishen" som de lät förra gången. Starka fina slag.

Nu är vi uppsatt på föräldrakurs och det som chockade mig mest var att Henrik var väldigt positiv till det. Med tanke på  att grundorden för föräldrakurs är "prata och dela med sig" så trodde jag han skulle dra sig för de.. men icke.. Vem är du och vad har du gjort av min man?? Haha.

Jag ska även börja på akupunktur nästa vecka för foglossningen, jag hoppas verkligen det ska hjälpa!


Här har vi magen iaf. :D




Kommentarer

Postat av: Micki

Tre kullar ;D haha

Postat av: Mimmi

Så söt din mage är :) Ser verkligen härligt ut!

Postat av: Maria

Haha Micki du e rolig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback